Személyiségintegrációs
tréning vezető vagyok. Szeretettel várlak, ha a családállítás,
a drámatechnikák és a kineziológiai izomteszt ötvözéséből
álló komplex eszköztár segítségével szeretnéd gyógyítani,
oldani családi, munkahelyi, vagy bármely társas problémádat.
A SZINT önismereti és öngyógyító módszer, tehát saját belső világodban dolgozunk egy támogató légkörben.
Az állítói napok helyszíne elsősorban a Grál Ház (Budapest, Erzsébet krt. 58. I. emelet)
A módszer kidolgozójának, Pozsgai Nikolettának a tanítványa vagyok, de alkalmazom azokat a felismeréseket is, amelyeket sok év önismereti munka és különböző tanulmányok során magam szereztem.
Két éve vezetek rendszeresen személyiségintegrációs családállításokat.
A SZINT önismereti és öngyógyító módszer, tehát saját belső világodban dolgozunk egy támogató légkörben.
Az állítói napok helyszíne elsősorban a Grál Ház (Budapest, Erzsébet krt. 58. I. emelet)
A módszer kidolgozójának, Pozsgai Nikolettának a tanítványa vagyok, de alkalmazom azokat a felismeréseket is, amelyeket sok év önismereti munka és különböző tanulmányok során magam szereztem.
Két éve vezetek rendszeresen személyiségintegrációs családállításokat.
Néha a minta olyan mély, vagy olyan előzmények vannak a
generációs térben, amikhez a lélek nem szeretne valamiért
csatlakozni, s az izomteszt azt mutatja, hogy időben, térben sokkal
messzebb kell keresnünk a gyógyulást.
Ilyen esetekben kapunk néha lehetőséget arra, hogy egy állítás
erejéig belehelyezkedjünk egy akár egzotikus kultúra a
megszokottól nagyon különböző légkörébe.
Tudhatjuk ezeket saját előző életeinknek, vagy gondolhatjuk azt, hogy az emberiség teljes történelmében vannak olyan személyes élettörténetek, melyekkel a lelkünk közösséget vállal, s ezek nyílnak meg.
Tudhatjuk ezeket saját előző életeinknek, vagy gondolhatjuk azt, hogy az emberiség teljes történelmében vannak olyan személyes élettörténetek, melyekkel a lelkünk közösséget vállal, s ezek nyílnak meg.
Mindegy is.
Mint ahogy az ókori dráma oldotta közösség traumáját egy korábban megtörtént esemény közös átélésével és a katarzis elérésével, a családállítás is mélyen mozdítja meg az emberi lélek személyes és kollektív részeit is.
Mint ahogy az ókori dráma oldotta közösség traumáját egy korábban megtörtént esemény közös átélésével és a katarzis elérésével, a családállítás is mélyen mozdítja meg az emberi lélek személyes és kollektív részeit is.
Amit tudni kell, hogy az állításban nem kíváncsiság, személyes
érdeklődés, hanem az állító kérése, gyógyulásra váró
lélekrészének jelzése nyomán jutunk el egy-egy távoli korba, s
csak éppen addig maradunk, ameddig a szükséges érzelmi megélés
meg nem történik. Innen az állító belső világában,
úgynevezett alternatív térben dolgozunk az adott sorskihívás új,
szeretetteli aspektusait megengedve. A múltba nem avatkozhatunk be,
de állítónk lelkében oldhatjuk, gyógyíthatjuk a történeteket.
Mégis, sok szelíd emlék él és hat már bennünk ezekről a világokról.
Mégis, sok szelíd emlék él és hat már bennünk ezekről a világokról.
Rejtelmes, szakrális és alig megközelíthető világ Tibet. Az
állításokban már többször jutottunk ide.
Először 2014 októberében. Ekkor egy kedves ismerősöm állítását
vezettem, aki édesapja halála miatt érzett gyászát szerette
volna feldolgozni. Csodálatos, ősi, a buddhizmus előtti Tibet
világába érkeztünk. Mélységes szakralitás és tisztaság
érződött a levegőben, az emberek közötti viszonyok
természetesek és közvetlenek, de rendezettek, tisztelet alapúak
voltak. Állítóm előző életében fiatal lányként jelent meg,
akinek szerelme éppen megkérte a kezét. A boldogságos igen után
a fiatalember hosszú útra indult a hegyeken át. Már jó ideje
elment, amikor egy gazdag kérő is érkezett, s a leányt oda
ígérték. Hiába a korábbi eljegyzés, a szerelem, ha szülők így
határoznak, menni kell. De még egy kérést nem tagadhattak meg a
lánytól: szeretne szerelme elé menni, hogy elbúcsúzhasson tőle.
Az új kérő – megértve, hogy a szerelem miatt indul el –
megelőzte, s megölte az első vőlegényt.
A légkörben szinte érezni lehetett a szerelme holtteséhez érkező
lány érzéseit: Lelke, szíve erős és egészséges volt, így megmaradt
benne a tisztelet, a szófogadás, a rend, de ebbe megérkezett egy
korábban ismeretlen fájdalom, ami lassan elkezdte
elbizonytalanítani. … Az állítóról utólag tudtam meg, hogy
Buddhista főiskolát végzett, majd eltávolodott a buddhizmustól
és a bönnel kezdett foglalkozni….
Körülbelül egy évvel később egy férfi szerette volna
megismerni a párkapcsolatában található bizalmatlanság,
eltávolodás gyökereit, valamint az állítás segítségével a nővérével kapcsolatos negatív
élményeit kívánta gyógyítani.
Ennek a folyamatnak részeként találtuk magunkat a tibeti
buddhizmus hajnalánál. A férfi ebben a történetben magas rangú
hivatalnok volt, fiatal feleséggel, aki megnyílt a buddhizmus
tanításaira. A házaspár viszonyát a tisztelet jellemezte. A
feleség az új vallás tanai iránti érdeklődése nem ideológiai
problémát okozott, hanem az volt a baj, hogy ez az udvarba érkezett
tanító iránti tisztelet és csodálat formájában is
megmutatkozott. Mai értelemben semmiféle hűtlenségről nem volt
szó, ennek még az árnyéka sem érhette e magas tudati szinten élő
embereket. De a házassági kötelék elleni vétségnek tekintették
(a közösségben és az érvényben lévő törvények szerint) a
feleség akár vallási jellegű tiszteletét és engedelmességét
is egy másik férfi, akár vallási vezető felé.
A folyamat eredménye a nőnek a törvény elé hurcolása és
halálra ítélése lett. A férfi képviselője elmondta, hogy
személyesen nem volt szándéka, hogy elpusztítsa a feleségét, és
nem is haragudott rá, neki sem volt választása.
Az alternatív kép felállításában (ez a gyógyulási folyamat
része már) megjelent a könyörület szelleme, mint egy női isteni
erő, aki a feleség mellé állt, s kikísérte a társadalmon
kívülre, a hegyekbe. A férfivel szemben pedig ugyanez az erő egy őt
jelképesen halálra ítélő hatásként lépett fel: meg kellett
tapasztalnia ugyanazt amit a másiknak okozott.
A férfi képviselője elmondta, hogy ő azért nem akarta, hogy a nő
a hegyekben menjen, mert azt gondolta, hogy úgysem bírná elviselni
az ottani rideg-hideg környezetet, s szenvedések közepette
pusztulna el. Ehhez képes a halálos ítélet szelídebb. A
könyörület erejének képviselője elmondta: nem avatkozhatunk
élet és halál kérdésébe, mert az mindenképpen következményekkel
jár. Az ilyen eseteket a sorsra kell bíznunk.
A következő alkalom 2017 februárjában volt, amikor egy kis
csoport közös terének gyógyítását tűztük ki célul. Ennek
keretében szántunk egy napot kollektív teres állításokra: a
csoport közös árnyékának fényesítésére. Csodálatos,
régmúltba vezető találkozásokat éltünk meg Lemuria szépséges
világában, s az utolsó állítás újra Tibetbe vezetett.
Ebben az állításban először a szerető minőség gyógyítását
szerettük volna elérni. Csak négyen voltunk, ezért egyes
szerepekbe magam is beálltam.
Izomteszt alapján a paraméterek.
Idő: i. sz. 1044
Hely: Tibet
Személyek: Egy kis falusi közösségben élő család, ahol egy apa
és két anya van.Az anyák között nagy rang-és vagyoni különbség
van. A két anyától két-két leánygyermek születik. A teszt azt
mutatja, hogy először a gyermekeket állítsuk fel.
A családdinamika nagyon összetett. Az apa első felesége eleinte
terméketlen, ezért az apa „vesz” egy cseléd feleséget is
magának, akiről azt gondolja, hogy fog fiút szülni. A teszt
kimutatja, hogy volt még egy harmadik feleség is, azonban ő a
történet szempontjából ma nem releváns, nem kell felállítani.
A második, alantas feleség szül először, de csak két
lányt, akik, mint korábban születettek, az apai vagyon kellene
örököljék. Azonban az első feleség gazdag, és egyébként is
rangidős, s amikor az ő lányai megszületnek, a két első
gyereknek nem nagyon jut semmi. Mint az egyik szegény gyermek
képviselője mélyen átéreztem a kisemmizettséget és a
szeretetlenséget, a gazdag és jólétben élő testvérek gőgjét,
lenézését. Nem vigasztalt, hogy csak anyagilag jártak jobban, az
apa ugyanúgy semmibe vette őket is, mivel ugyanúgy lányok. Az
apai erő teljes hiánya úgy is érezhető volt, hogy az első
képekben csak mi, gyerekek szerepeltünk.
Párnával képeztük le az apát, akiről így megértettük, hogy
kb. a mi eladósorba kerülésünkkel egy időben meghalt. A
temetésen csak a gazdag feleség volt jelen, a mi anyánk már
korábban meghalt. Mi, megvetett árvák, valahogy mégis jobban
tiszteltük a halottat, mit jobb sorsú nővéreink, akik csak
rángatták anyjukat, hogy végre van pénz, vegyen nekik még több
ékszert. Mi a temetés után más-más helyre mentünk férjhez a
nővéremmel, és ez a házasság mindkettőnket kárpótolt a
nyomorúságos gyermekkorért. Mindketten úgy éreztük, hogy jólét
és jóllét vesz körül minket.
Két testvérünk az anyjukkal egyre távolabb került. Mindenki jól
érezte magát ebben a helyzetben.
Itt pihentünk egy kicsit, és megbeszéltük a hogyan továbbot. Én
állításvezetőként szinte azt láttam, hogy mivel mindenki jól
érzi magát, egy személyes célú állításban gyakorlatilag nem
is kellene oldani semmit. Vivi mondta, hogy itt a női közösség
maga a sérült, ezt kellene gyógyítani, így ezzel a céllal
folytattuk. Megállapítottuk, hogy az apa nőkkel szembeni általános
lenézése az az érzet és minta, amit minden képviselő a
legnehezebbnek és legfájdalmasabbnak érez. Így először a férfit
állítottuk fel, s az első feleséget. Az első feleség
szerelemmel szerette a férjét, míg az csak elfogadta ezt a
szeretetet. A nők irányában érzelmileg teljesen blokkolt volt. A
házasság célja a fiúgyermek születése volt. Az idő teltével
kiderült, hogy a gyermekáldás nem érkezett meg, ezért az apa (a
feleség beleegyezésével) úgy döntött, hogy vásárol egy
cselédlányt, akit alkalmasnak lát arra, hogy fiút szüljön neki.
Ez meg is történt, és a második feleség egyáltalán nem lett
egyenrangú az elsővel, viszont hamar állapotos lett. Azonban
kétszer is leányt szült, így őt sem értékelte a férje
egyáltalán.
A mintát látva az apa nőkkel való kapcsolatának rendezése
érdekében az anyját hívtam be. Látszott, hogy az anyától tart és nem tud
kapcsolódni hozzá. Ekkor először az apa női majd férfi felmenőit is felállítjuk a
szülőktől a dédszülőkig, majd újra a feleségeket. Tehát négy
generációs láncokat állítunk és rendezzük a feleségek és a
testvérek sorrendjét is.
Először a női felmenők sorát állítjuk. Az egyes generációkat
egy-egy ember képviseli. Látszik, hogy a nők között harmónia
van, tudnak erőt sugározni. Az apát szembeállítom a női
lánccal, s elmondják neki, hogy ők azok a nők, akiktől
származik. Elmondják, hogy szeretik, és az életet ők adták
neki. Az apa így már háttal tud állni és bele tud dőlni a
támogató női erőbe.
Ezután ugyanígy az apai láncot állítjuk fel, az apától a
dédszülőkig állnak mögötte, s a hát közepére való csapással
erősítik meg férfierejében. Szintén elmondják neki, hogy ők a
férfi ősei, és a férfierejét tőlük kapta. Az apa így el tudta
fogadni a férfierőt is.
Ezután a női-férfi párokat állítottam mögé jelképesen, s az
apa bele tudott dőlni egy egészséges, kölcsönösen támogató
szülői-ősi háttérbe. Miután így megérezte a különbséget,
már kapcsolódni tudott a feleségeihez és a gyermekeihez is.
Kapcsolódás az első feleséggel: Most már látlak, és tudok
kapcsolódni. Köszönöm, hogy vagy. Kérlek, bocsáss meg, hogy nem
láttalak. A feleség örömmel fejezte ki szerelmét, amit az apa
most már tudott értékelni és viszonozni. A gyógyult családképben
már nem kellett volna feleségül venni a cselédet, hiszen akár
gyermek nélkül is el tudták volna fogadni egymást. Ezt ki is
mondják. Azonban a valóságnak megfelelően behívjuk a második
feleséget is. Ő most emelt fővel tud érkezni. Szemben áll a
férjével és az első feleséggel és azt mondja: Te vagy az első,
én vagyok a második. De nekem is itt a helyem. A férje szintén
hasonlóan elmondja: Te vagy a második, de te is ide tartozol,és a
születendő gyermekeid is, legyenek azok fiúk, vagy lányok. Az
első feleség is elismeri a második jogait: Te is idetartozol.
Megmutattad, hogy lehet gyermeket szülni. Helyed van a férjem
mellett. A gyermekeink testvérek lesznek. Kérlek, állj a helyedre.
Az oldás és a konstelláció felállítása során derült csak ki,
hogy mennyi fájdalom volt az első mintában, mennyi mindent kellett
hordozniuk korábban a szereplőknek.
A tibeti női emlékek sorát egy rövid és tanulságos
összefoglalóval zárom.
Egy anya kért állítást, mert a férje egy másik nőnél kereste
a szerelmet, s őt gyermekeivel el akarta hagyni.
A jelen életbeli minta állítása után érkeztünk az inkarnációs
térbe. Az egyik képviselő foglalta össze, s küldte el a
tapasztalatait:
„A
vénuszi szerepünk elnyomását,hárítását oldottuk nemcsak
generációs,hanem inkarnációs szinten a 12. századi Tibetben. Az
állításban az látszott, hogy a nőket bevett szokás volt adni-venni évszázadokon keresztül, ezért a házasságok sokszor voltak
boldogtalanok. A férfiak a Vénuszt, azaz a szerelemből fakadó
örömöket házon kívül keresték. A nők megvetették azokat a
bizonyos nőket, de féltették is tőlük férjeiket.
Az
állításban szereplő anyát hozzákényszerítették egy olyan
férfihoz,akit nem szeretett, ezért a vénuszi jellegű, szerető női
minőségét egyáltalán nem tudta megélni. Férjét állatiasnak
tartotta és lenézte szexuális ösztönei miatt. Az egy szem fiuk
talán emiatt nem vállalta fel férfias ösztöneit és a férfias
viselkedést, inkább kolostorba vonult szerzetesként. Amint a
szerető női minőséget, ösztönöket és képességeket, erőket
megjelenítő szereplőt behívtuk az állításba és így megjelent
a kapcsolatban is, a fiú is át merte venni apjától a férfias
szerepet. Nem tekintette megvetendőnek azt tovább.
A
vénuszi, szakrális női szerelmi tudás sok esetben átadásra sem
tudott kerülni az anyák által, ezért a nők holdi és vénuszi
energiája a történelem során kettévált. A középkori vallások,
főleg a keresztény vallás, csak a nők holdi, anyai szerepét
fogadták el.
Vénuszt
megvetették, üldözték, leszajházták.
Vénusz és Mars még ma is keresi az őt megillető helyet a párkapcsolatokban. Az állítás tanulsága: Ha Vénusz a helyére tud kerülni , akkor a Mars is mellé tud állni.”
Vénusz és Mars még ma is keresi az őt megillető helyet a párkapcsolatokban. Az állítás tanulsága: Ha Vénusz a helyére tud kerülni , akkor a Mars is mellé tud állni.”
A
példák mutatják, hogy a szakralitásban és az életben is
mennyire gyógyító és fontos az egyensúly a férfiak és nők
között. Ez adja az élet alapját, a yang és yin energiák, a
férfi és a nő egymást hozzák létre és teremtik együtt az
életet.
Ez
az együtt adja az élet harmóniáját – tudjuk, az ókor óta
biztosan: hiszen Árész és Aphrodité, azaz Mars és Vénusz
gyönyörű gyermekét hívják Harmoniának. De ez már egy másik
világ, ide majd egy másik alkalommal látogatunk el.
Szeretettel
várlak állítói napjaimon, melyekről a következő linkeken tájékozódhatsz
Bottyán Katalin
Tudj
meg többet a személyiségintegrációs állításokról:
Pozsgai
Nikoletta Katalin: A Nőiség ezerszirmú rózsája – elsősorban a
111. oldallal kezdődő „A teremtő erő felszabadítása” című
fejezet. Honlap: www.gralhaz.hu
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése